fbpx

Integruotos komunikacijos magistro studijos – tai, kas aktualu verslo pasaulyje čia ir dabar


Komunikacijos studijų kryptis jau ne pirmus metus išlieka viena populiariausių Lietuvoje. Apie šios srities specialistų poreikį byloja ne tik statistika, bet ir patys absolventai, patyrę savo pasirinktos specialybės paklausą dar studijų metu. Universitetai, siekdami aukščiausio lygio studijų kokybės ir tikslingų teorinių bei praktinių žinių suteikimo studentams, šias studijų programas orientuoja atsižvelgiant į naujausias aktualijas bei pokyčius skaitmeninėje aplinkoje. KSU integruotos komunikacijos magistro studijų programa orientuota ne tik į visų aukščiausio lygio specialistui būtinų teorinių bei praktinių žinių suteikimą, bet ir itin didelę reikšmę turintį skaitmeninį marketingą.

Apie tai, kuo išskirtinė ši studijų programa ir naudingos jos metu suteiktos žinios, kalbinome KSU Integruotos komunikacijos programos skaitmeninio marketingo dėstytoją prof dr. Rimantą Plungę.

 KSU siūlo atnaujintą Integruotos komunikacijos studijų programą magistrams, kurioje didelis dėmesys yra skiriamas ir skaitmeniniam marketingui. Šį terminą girdime vis dažniau. Gal galite keliais žodžiais apibrėžti kas gi tai yra?

„Marketingas – tai socialinė vadybinė veikla, duodantis pelną, vartotojų tenkinimas. Šiuolaikiniame pasaulyje vartotojai, dėl įvairiausių priežasčių (patogumo, naujų potyrių, geresnės kainos ir pan.) juda į šiuolaikines skaitmenines aplinkas. Keičiasi daugybė gyvenimo, komunikacijos komponentų, vyksta greita skaitmeninių aplinkų plėtra. Keičiasi ne tik vartotojų įpročiai, bet pastebimos ir kultūros slinktys, greita skaitmeninės infrastruktūros plėtra. Natūraliai skaitmeninis marketingas įgyvendina vieną pagrindinių tikslų – pasiekti tikslinę auditoriją tinkamu laiku, tinkamoje vietoje ir tinkamu būdu. Būtina pažymėti, kad kai kurios auditorijos yra pasiekiamos tik skaitmeninėse erdvėse, nes jie yra skaitmeninių erdvių čiabuviai. Tokias vartotojų – aplinkų transformacijas analizuoja, modeliuoja elektroninis marketingas“.

Kasmet pastovių interneto vartotojų skaičius vis auga, vis daugiau žmonių paslaugas ir prekes perka internetu. Ar skaitmeninis marketingas tampa vienu iš svarbiausių rinkodaros kanalų?

„Be jokios abejonės taip – paskutiniai trys dešimtmečiai pasižymi ypatinga šiuolaikinių medijų technologijų, skaitmeninės kultūros, infrastruktūros plėtra, natūralu, kad išnaudojamos naujos galimybės pasiekti įvairias tikslines auditorijas“.

Kodėl komunikacijos specialistui reikia taip gerai išmanyti skaitmeninį marketingą?

„Šiuolaikinės technologijos suteikia daugybę naujų galimybių marketingo specialistams realizuoti savo sumanymus, įgyvendinti tikslus, tačiau kelia ir daugybę naujų iššūkių – saugumo, elektroninių atsiskaitymų, dirbtinio intelekto elementų, audiovizualinių technologijų taikymo. Dažnai naujos technologijos žada naujas galimybes, tačiau rinkos specialistai turi mokėti spręsti ir naujus iššūkius, o tam reikia skaitmeninių medijų aplinkų pažinimo ir supratimo kaip veikti jose“.

Pandemija pakoregavo žmonių pirkimo įpročius – pirkti prekes ar paslaugas internetu tapo paprasta, greita ir nesudėtinga. Ar šis pandemijos laikotarpis turės įtakos gerų skaitmeninio marketingo specialistų poreikiui?

„Pandeminis laikotarpis paspartino procesus, kurie jau natūraliai vyksta. Drąsiai galima atsakyti, kad skaitmeninio marketingo specialistų poreikis tik auga. Darbo rinkoje vykstančios slinktys yra negrįžtamos, daug dalykų, kurie atrodė natūralūs ir įprasti niekada nebegrįš“.

Atsižvelgiant į  dabartinę situaciją, ši studijų kryptis turi daug perspektyvų. Kokiose srityse ir įstaigose absolventai galės įsidarbinti?

„Tenka stebėti savo buvusių studentų dirbančių visame pasaulyje karjeras, todėl galiu drąsiai tvirtinti, kad šiuolaikines medijas, skaitmenines aplinkas pažįstantis specialistas nesunkiai randa savo veiklos sferą, lengvai prisitaiko darbo rinkoje ir yra pasiruošęs nuolatiniams pokyčiams. Drąsiai galėčiau tvirtinti, kad integruotos komunikacijos specialistų įsidarbinimo galimybės yra labai didelės“.

Interneto erdvei užimant vis didesnį vaidmenį verslo pasaulyje, galima tik spėti, kad ateityje mūsų lauks dar ne vienas pokytis šioje srityje. Tad mokslas  universitete, kuris studijų programas pritaiko besikeičiantiems poreikiams yra geriausias sprendimas tiems, kas nori įgyti aktualias ir naudingas žinias bei sėkmingai įsilieti į specialistų gretas.

 

 

Dalinkis:

GRĮŽTI