fbpx

Pramogų ir turizmo renesansas nenumaldomai artėja


Turizmo sektorius yra viena iš labiausiai koronaviruso paveiktų ekosistemų. Ar vis dar verta rinktis Pramogų ir turizmo studijas? Kokios turizmo industrijos perspektyvos ir kaip keisis keliautojų požiūris į keliones? Kas įkvepia pasirinkti šį kelią? Apie visa tai kalbamės su Kazimiero Simonavičiaus universiteto Pramogų ir turizmo studijų programos vadove, turizmo verslininke, doc. dr. Rasa Levickaite.

 

Kodėl pasirinkote turizmo industrijų srities kryptį? Ar tuo domėjotės jau nuo mažens?

Mokydamasi vyresnėse klasėse vasaros atostogas skirdavau darbui su turistais iš JAV, Australijos, Kanados, Naujosios Zelandijos, PAR. Dažniausiai jų kelionių tikslas būdavo šaknų paieškos, vizitai į archyvus, šeimų lankymas. Turizmą  interpretavau veikiau kaip siauros srities kelionių vadovo darbą, kur pagrindinės kompetencijos apėmė gebėjimą lanksčiai, operatyviai reaguoti į pokyčius, prisitaikyti prie netikėtų situacijų, suorganizuoti susitikimus, užsakyti autobuso bilietus, palydėti klientą į parduotuvę ar grožio saloną, vertėjauti, nes prieš 25-erius metus Lietuvoje, viešose vietose, buvo sunku susikalbėti anglų kalba.

Kelionės vadove dirbau daugiau nei dešimt metų, tai buvo neįkainojama patirtis, grūdinimasis ir, žinoma, tokiam jaunam žmogui – neblogos pajamos. Bėgant laikui į turizmą pradėjau žiūrėti brandžiau, vertinti iš verslo valdymo, o dar vėliau – iš akademinės perspektyvos.  Be to, plečiantis turizmo verslo projektams, augo ir atsakomybė. Žinoma, visas savo jėgas, psichologinę ištvermę ir gebėjimą spręsti kritines situacijas, išbandžiau pandemijos metu. Tačiau pasaulis platus, viskas praeina ir neverta sustoti!

Kas padarė įtaką jūsų sprendimui užsiimti edukacine veikla, dėstyti?

Dirbdama šį darbą  ir kaupdama praktinę patirtį, nuolatos jaučiau siekį dalintis su kitais. Taip pat patiriu didelį džiaugsmą dalyvaudama akademinėje, pedagoginėje veikloje. Ne visada lengva derinti itin praktiškas detales turizmo verslo ir akademines – pakylėtos minties perspektyvas. Bet taip pat, mano stiprybė yra tai, kad galiu greitai suvokti ir spręsti – kas būtų neveiksminga modeliuojant teoriškai, bet veiksminga įgyvendinant praktiškai. Apskritai, esu asmenybė, kuri siekia pagrįsti savo veiksmus, sprendimus ne tik patirtimi, bet ir situacijos analize. Be to,  man patinka nuolatos mokytis ir studentai man yra nuostabiausi naujovių mokytojai!

Ką jums reiškia kelionės ir kokią vietą užima jūsų gyvenime?

Kelionės užima didelę dalį mano gyvenimo. Tačiau turiu įsipareigojimų šeimai, vaikams, profesinėms veikloms, todėl nesu užkietėjusi keliautoja, bet tikrai pažįstu žmonių, kuriuos galėčiau pavadinti  keliautojais – ekspertais. Keliavimas man yra patirtis – maisto ragavimas, susitikimas su nepažįstamaisiais, lankytinų vietų apžiūrėjimas, istorinis, kultūrinis, geografinis pažinimas. Tai yra prisilietimas prie potyrių, todėl, nuskambėsiu radikaliai, bet keliavimo pakeisti negalima niekuo. Jei technologijos leidžia sumažinti verslo ar tarnybinių susitikimų keliones, tai laisvalaikio ir poilsio kelionės yra nepakeičiamos patirtys. Tai – gyvenimo būdas, svajonių išsipildymas, tai – prasmingiausia, ką žmonės gali nuveikti gyvenime.

Ką patartumėte būsimam studentui, ketinančiam studijuoti KSU Pramogų ir turizmo industrijas? Kaip žinome, turizmas yra viena iš tų sričių, kurią ypatingai paveikė pandemija, tad kokia jūsų prognozė – ar vis dar bus paklausi ši specialybė?

Pramogų ir turizmo sinergija aktuali jau ne vieną dešimtmetį. Pramogų elementai yra neatsiejama turizmo filosofijos dalis. Covid-19 kontekste, Pramogų ir turizmo industrijų bakalauro studijų programa reaguoja į pandemijos pokyčius. Programoje dėsto gausus skaičius praktikų, kurie sėkmingai įsitvirtinę tiek turizmo, tiek pramogų rinkose. Šalia akademinių komunikacijos teorijų ir verslo vadybos disciplinų yra įgyvendinamas patirčių paskaitų ciklas, kuriame Lietuvos, Kinijos, Italijos, JAV, Suomijos ir kt. šalių pramogų ir turizmo industrijos tyrėjai, verslininkai, tinklaraštininkai, nuomonės formuotojai, oro linijų, viešbučių, kelionių organizatorių, svetingumo sektoriaus atstovai dalijasi naujienomis, aktualijomis, specifinėmis žiniomis. Tai kloja praktinio suvokimo pamatus ir artimos turizmo ateities modeliavimo perspektyvas studentams bei akademinei bendruomenei.

Kaip manote, kokia yra Pramogų ir turizmo industrijų ateitis?

Šiandien sunku pateikti vieną teisingą atsakymą, kaip bus ar kaip būtų geriausia, kad įvyktų. Pandemija stipriai pakeitė įprastus pramogų ir turizmo veiklos principus, šiuo metu formuojasi nauji tinklai, verslo ir bendradarbiavimo modeliai. Dar anksti kalbėti, bet reikia sistemingai ruoštis, kurti visiškai naujus scenarijus. Pramogų ir turizmo renesansas nenumaldomai artėja, o po kelerių metų – reikės naujų veiklos modelių, kompetencijų, komunikacijos formų, todėl slides reikia tepti dar vasarą ir pasirengti artimai bei labai įdomiai turizmo industrijos ateičiai.

Šiuo metu vyksta išankstinis priėmimas į Pramogų ir turizmo industrijų programą

Dalinkis:

GRĮŽTI