fbpx

Kuo ypatingos Rinkodaros ir reklamavimo studijos?


KSU Verslo mokyklos direktorė Deimantė Žilinskienė

2020 m. Užimtumo tarnybos duomenimis*, rinkodaros ir reklamos specialistai – paklausiausi Lietuvoje. Šios srities specialistai ruošiami ir Kazimiero Simonavičiaus universitete. Apie vieną perspektyviausių – Rinkodaros ir reklamavimo – bakalauro studijų programų kalbamės su KSU Verslo mokyklos direktore Deimante Žilinskiene.

Kuo ypatinga Rinkodaros ir reklamavimo programa? Kada ir kodėl programa buvo atnaujinta?

Kiekvienais metais studijų programos turinys peržiūrimas, derinamas su rinkos bei darbdavių poreikiais, vyraujančiomis tendencijomis, studentų karjeros ir studijų vizijomis. Rinkodaros ir reklamavimo bakalauro studijų programa sėkmingai atnaujinta 2018 m. Nusprendėme atnaujinti programą ir orientuoti ją į skaitmeninio marketingo (digital marketing) sritį, atsižvelgę į srities tendencijas tiek Lietuvoje, tiek pasaulyje, taip pat keliamus reikalavimus rinkodaros ir reklamavimo specialistui: gebėti dirbti pardavimų srityje, vystyti e. komerciją, kūrybiškai formuoti bei skaitmeninėje erdvėje pateikti organizacijų kuriamus produktus ar paslaugas, numatyti vartotojų elgseną, matuoti pardavimų kampanijų rezultatus, parinkti tinkamiausias skaitmenines platformas marketingui ir komunikacijai, dirbti su įvairias skaitmeninio marketingo įrankiais, grafinio dizaino programomis, kurti virtualios realybės produktus, dirbti su nuomonės formuotojais bei jų užsakymais, laisvai kalbėti profesine užsienio kalba.

Džiaugiuosi, jog studijų programoje glaudžiai bendradarbiaujame su socialiniais patneriais – skaitmeninio marketingo ir komunikacijos agentūromis – su kurių atstovais reguliariai susitinkame, peržiūrime studijų programos turinį, aptariame rinkodaros ir reklamavimo specialistams reikalingas kompetencijas. Toks glaudus bendradarbiavimas ir įsiklausymas į darbdavių poreikius leidžia nuolat tobulinti studijų programą ir suteikti studentams realios ir patrauklios praktikos galimybę.

Manau, kad studijų programa yra sėkminga ir išskirtinė dar ir dėl to, jog mūsų studentai jau antrame studijų kurse pradeda dirbti su realiais klientais bei tikrais produktais. Jų mentoriais tampa skaitmeninio marketingo ir komunikacijos agentūrų Lietuvoje atstovai. Tai užtikrina sėkmingą studentų integravimąsi į darbo rinką, industrijos suvokimą bei kartu leidžia labai anksti pradėti kurti savo profesinį kelią, auginti ekspertiškumą, suvokti realaus darbo šioje srityje ypatumus.

Papasakokite plačiau apie studentų įgyvendinamus projektus.

Rinkodaros ir reklamavimo antrakursiai iš darbdavių bei socialinių partnerių pateikto sąrašo renkasi,  kokia tema bei su kuriuo klientu norėtų dirbti visą semestrą. Projektinio darbo laikotarpiu studentai kuria realius produktus, procesų pagerinimo siūlymus ar kt. Jiems padeda, prižiūri ir konsultuoja skaitmeninio marketingo bei komunikacijos agentūrų atstovai ir dėstytojai.

Visą pusmetį studentai dirba su agentūra (pavyzdžiui, mūsų puikiais socialiniais partneriais „Caption“), bendrauja su klientu, o semestro pabaigoje pristato sukurtus projektus komisijai, sudarytai iš agentūrų atstovų bei klientų. Manau, kad tai yra ne tik puiki praktika dirbant su realiais klientais, bet taip pat ugdo ir minkštuosius studentų gebėjimus – organizacinės kultūros, lyderystės, pardavimų bei prezentavimo.  Džiaugiuosi, kad mūsų studentai turi galimybę dirbti su žymiais prekės ženklais Lietuvoje, analizuoti jų komunikacijos strategijas, kurti vizualus, pardavimų kampanijas ir kt.

Kas sudaro programos dėstytojų komandą?

Mums labai svarbu, kad dėstytojai turėtų daug įvairios praktinės patirties rinkodaros ir komunikacijos srityse, todėl programos dėstytojų komandą sudaro dėstytojai, puikiai išmanantys tiek komunikacijos ir marketingo teorinius aspektus, tiek ir turintys įvairiapusės praktinės patirties dirbant su garsių prekės ženklų komunikacijos strategijomis, turintys ilgametę patirtį dirbant komunikacijos ir marketingo agentūrose, konsultuojant privataus ir viešojo sektoriaus organizacijų atstovus, taip pat ir nuomonės formuotojus.

Rinkodaros ir reklamavimo studentams dėsto: Gintarė Gulevičiūtė, Gintarė Surgutanovienė, Jarūnė Narkevičiūtė, Indrė Radavičienė, Guoda Kotryna Šereikaitė, dr. Rimantas Plungė, prof. dr. Arūnas Augustinaitis, dr. Adomas Vincas Rakšnys ir kiti.

Kam rekomenduotumėte studijuoti šias studijas?

Studijuoti Rinkodarą ir reklamavimą Kazimiero Simonavičiaus unversitete rekomenduoju tiems žmonėms, kurie nori savo ateitį sieti su verslumu, analitika, marketingu, komunikacija bei kūrybiškais sprendimais, nes programoje itin daug dėmesio skiriame pagrindinių kompetencijų ugdymui šiose srityse: studento asmenybės ir asmeninio augimo, verslo ir verslumo, pardavimų, skaitmeninio reklamavimo ir turinio bei skaitmeninio dizainio kūrimo. Todėl tikrai rekomenduoju studijų programą tiems, kurie yra atviri naujovėms, tiems, kurie yra kūrybingi arba nori ugdyti savo kūrybiškumą, mėgsta greitą tempą bei nori įvaldyti įvairius skaitmeninės komunikacijos bai marketingo kanalus, platformas ir technologijas.  Trumpai tariant – tiems, kuriems visuomet norisi daugiau, kuriems visuomet norisi augti. Taip pat labai svarbu asmens noras dirbti tiek komandoje, tiek individualiai, suprasti kliento poreikius ir gebėti kritiškai bei analitiškai vertinti tendencijas ir aplinką.

Kaip vyksta mokymasis 2 kalbomis: lietuvių ir anglų? Kodėl tai naudinga?

Analizuojant darbdavių poreikius bei Užimtumo tarnybos duomenis, rinkodaros ir reklamos specialistų poreikis yra vienas didžiausių šalyje, atsiduriantis paklausiausių specialybių penketuke, ir taip yra jau ne vienerius metus. Vienas iš svarbių reikalavimų, keliamų šiems specialistams – užsienio kalbų mokėjimas. Todėl KSU Rinkodaros ir reklamavimo studijos vykdomos lietuvių ir anglų kalbomis: pirmaisiais studijų metais dėstomas Profesinės anglų kalbos dalykas (du semestrus), vėliau kiekvieną semestrą dėstoma po vieną studijų dalyką anglų kalba, kiti studijų dalykai dėstomi lietuvių kalba. Tai leidžia studentams nuolat lavinti savo profesinės anglų kalbos įgūdžius, gebėti rengti akademinius ir profesinius darbus užsienio kalba, juos sėkmingai pristatyti.

Kokias karjeros perspektyvas suteikia Rinkodaros ir reklamavimo studijų programa?

Baigusieji KSU Rinkodaros ir reklamavimo studijų programą gali sėkmingai dirbti rinkodaros ir komunikacijos specialistais, rinkodaros vadovais, pardavimų, komunikacijos, rinkodaros projektų vadovais, rinkos tyrimų specialistais, komunikacijos strategijų formuotojais, kūrybiniais vadovais tiek šalies, tiek ir tarptautinėse privataus ar  viešojo sektoriaus organizacijose, nevyriausybinėse organizacijose, skaitmeninės komunikacijos ir marketingo agentūrose, taip pat gali tapti savo verslo steigėju ar komunikacijos, marketingo agetūros vadovu arba dirbti 4.0 pramonės revoliucijai labai būdingu laisvai samdomo specialisto (ang. freelance) principu su klientais.

 

*https://uzt.lt/darbo-rinka/paklausios-profesijos/

Dalinkis:

GRĮŽTI