fbpx

Kuo unikali KSU Mados industrijos studijų programa?


Prof. dr. Eugenijus Skerstonas

Kad Kazimiero Simonavičiaus universiteto Mados industrijos bakalauro studijų programa yra unikali ne tik Lietuvoje, tačiau ir Baltijos šalyse, jau žino daugelis. Kas lemia jos unikalumą ir kokius projektus įgyvendina studentai, plačiau pasakoja programos dėstytojas profesorius dr. Eugenijus Skerstonas ir Kūrybos visuomenės ir ekonomikos instituto direktorius bei studijų programos vadovas dr. Mindaugas Kazlauskas.

Kuo ypatinga Mados industrijos studijų programa? Kokios jos stiprybės?

E. Skerstonas: Programa ypatinga savo profiliu ir turiniu. Turiu minty Mados industrijos sektoriaus sąrangos analizę – Lietuvoje niekur, išskyrus Kazimiero Simonavičiaus universitete (KSU) dėstomas profilines, su šiame sektoriuje vykdomomis veiklomis susijusias disciplinas. KSU Mados industrijos studijų programa – autorinė ir unikali, sukurta specialiai šiam Universitetui.

Neretai madą suvokiame tik kaip drabužių kūrimą ir būsimi studentai dažnai klausia, ar Mados industrijos studentams tenka kurti drabužius. Papasakokite, kaip studijų metu „prisiliečiama“ prie mados.

E. Skerstonas: Taip, mada dažniausiai suprantama kaip vestimentarinė (aprangos) mada. Universiteto programoje drabužių kūrimas nenumatytas; čia dėstomos tik teorinės, su šiuo sektoriumi susijusios, disciplinos, tiesa – retos, tokios, kurių paklausa netgi vadinamose išsivysčiusiose šalyse yra didelė ir kompensuojama Erasmus programos, skirtos dėstytojų mainams, paskaitomis. Beje, KSU studentai taip pat dalyvauja šioje studijų mainų programoje.

Visų pirma, mada – socialinis fenomenas, kuris nuo neatmenamų laikų gajus visose visuomenėse. Antra – jo estetinė raiška labai plati, apimanti ne tik drabužius, aksesuarus, puošmenas ar avalynę, bet ir daugybę kitų daiktiškųjų objektų ar egzistencinių civilizuoto žmogaus sričių, sakykime, mitybos madas arba svetingumo industrijos naujoves. Apie visa tai skaitomos paskaitos, studentai mokomi suprasti ir įvertinti visus mados fenomeno raiškos pavidalus, įskaitant vartotojų elgesį.

Dr. Mindaugas Kazlauskas

Papasakokite plačiau apie studentų įgyvendinamus projektus.

E. Skerstonas: Universitete studentai supažindinami su mados sektoriaus kūrybiniais projektais, tiksliau – teorine jų sąranga ir įgyvendinimo būdais. „Didysis apsisprendimas“ įvyksta dar stojant į Universitetą ir, tikiuosi, visi, pasirenkantieji Mados industrijos studijų programą, numano, ką veiks, kokiuose projektuose dalyvaus, kokius projektus kurs patys ateityje, kai bus pažinę industriją, tai yra, baigę mokslus ir gavę diplomą.

Ne kartą esu minėjęs, kad Lietuvos ekonominėje rinkoje, akivaizdu, trūksta aukštąjį išsilavinimą įgijusių, kompetentingų, įvairaus profilio mados, ypač vestimentarinės (aprangos), sektoriaus specialistų, beje, gerai mokančių bent dvi svarbiausias užsienio kalbas.

M. Kazlauskas: Džiugu, kad dar studijų metais didžioji dalis studentų atranda save darbo rinkoje: dalis – drabužių ar aksesuarų kūryboje, kiti pradeda vystyti savo prakės ženklus, dirba renginių organizavimo ar rinkodaros srityse. Galėčiau išskirti keletą pavyzdžių – Gabrielės Vinkšnaitės prekės ženklas BELTED siūlo originalius aksesuarus moterims – odinius sijoną primenančius diržus, Nadeždos Činiskaitės žinomas lietuviškas prekės ženklas RUDNĖ siūlo aukštos kokybės drabužius moterims, sėkmingų projektų yra ir daugiau. Drąsiai galime teigti, kad kūrybingumo skatinimas per praktines užduotis ir verslumo įgūdžių lavinimas duoda rezultatus.

Kam rekomenduotumėte studijuoti Mados industriją?

E. Skerstonas: Visiems, kurie neabejingi naujoms kūrybinėms iniciatyvoms, vartotojiškai pažangai ir gražiam gyvenimui. Studijos – puiki proga ne tik gerokai pasitobulinti, siekiant profesinių įgūdžių, bet ateityje ir patiems prisidėti prie ateinančių kartų gyvenimo kokybės.

M. Kazlauskas: Visiems, kuriems patinka mada, kurie nori įgyti ne tik mados kūrimo ir verslo žinių, bet ir išmokti, kaip tinkamai komunikuoti apie madą, gebėti organizuoti mados produktų pateikimą rinkai, diktuoti mados kryptis ir jas jungti su kitomis kūrybinių veiklų sritimis. Studijų metu didelis dėmesys skiriamas kūrybiškam mados produktų ženklodaros valdymui ir naujų produktų į rinką įvedimui.

Kas sudaro programos dėstytojų komandą?

M. Kazlauskas: Studijų programos tikslus įgyvendina kruopščiai pagal griežtus atrankos kriterijus parinktas personalas, kurį sudaro tiek pripažinti teoretikai akademikai, tiek gausią patirtį mados sektoriuje sukaupę praktikai.

Kokias karjeros perspektyvas suteikia ši studijų programa?

M. Kazlauskas: Tai studijos asmenybei, kuri nori tapti mados verslo steigėja (-u), mados verslo organizatore (-iu), mados komunikacijos specialiste (-u). Studijų metais išmokstama taikyti įgytas mados istorijos ir industrijos žinias ir formuoti mados industrijos verslo modelius, komunikacines formas bei inovacines pridėtinės vertės grandines, komunikuoti apie madą naujausiomis technologijomis, efektyviai valdant medijas ir socialinius tinklus. Kaip jau minėjau, studentai išmoksta plėtoti ir vystyti naujas mados industrijos šakas bei verslo organizavimo modelius.

E. Skerstonas: Neabejoju, kad perspektyvos iš esmės priklauso nuo studijas baigiančiųjų asmeninės iniciatyvos, ne tik įgytų universitete, bet ir įgimtų gebėjimų, sakykime: gebėjimo „struktūriškai“ mąstyti, aiškiai reikšti mintis, bendrauti, kūrybingumo laipsnio ir meniškumo pojūčių. Labai svarbūs ir kiti veiksniai: sugebėjimas gilintis į šalyje ir pasaulyje vykstančius socialinius ir ekonominius procesus, taip pat nuolatinis domėjimasis Mados sektoriaus pokyčiais, gebėjimas susidaryti argumentuotą nuomonę ir išvadas.

Kaip klostosi Mados industrijos absolventų karjeros?

M. Kazlauskas: Pastebime tendenciją, kad didžioji dalis absolventų lieka dirbti mados sektoriuje po profesinės praktikos atlikimo. Daug absolventų dirba komunikacijos, viešųjų ryšių agentūrose ir renginių organizavimo srityse. Dalis dar studijų metais įkūrę startuolį toliau bando įsitvirtinti mados verslo pasaulyje vystydami savo prekės ženklą. Programa išskiria tuo, kad yra maksimaliai orientuota į šiuolaikinius verslo poreikius, pasižymi tarpdiscipliniškumu, specifiniais tikslais ir turiniu, tad savąjį kelią kiekvienas renkasi savaip.

Daugiau apie studijų programą skaitykite čia: https://bit.ly/31plkpU

Dalinkis:

GRĮŽTI