fbpx

Aviacijos studijos – žinios tiesiai iš pasaulinio lygio ekspertų lūpų


Tikriausiai sunkiai rastume jaunuolį, kuris vaikystėje nors kartą nėra pasvajojęs tapti pilotu. Kai kuriems ši svajonė telieka utopija pažinti paslaptingą dangaus erdvę, tačiau dalis jaunuolių savo gyvenimą pasuka būtent šiuo keliu. Tuo labiau, kai Aviacijos studijos šiandien prieinamos kiekvienam ir yra pritaikytos šiuolaikiniams aviacijos poreikiams. Studento Ernesto Lukoševičiaus pažintis su aviacija, kuri prasidėjo užsienyje yra sėkmingai tęsiama Kazimiero Simonavičiaus universitete. Šiandien jaunuolis ne tik dalinasi savo asmenine patirtimi bei ateities planais, bet ir atskleidžia puikias šios profesijos perspektyvas.

Kaip aviacija atsirado Tavo gyvenime? Ar visada svajojai apie šią specialybę? 

„Aviacija atsirado mano gyvenime visiškai atsitiktinai: mokykloje neblogai sekėsi tiek tikslieji, tiek socialiniai mokslai, neturėjau jokių idėjų kokioje srityje noriu mokytis bei dirbti po mokyklos baigimo. Visiškai atsitiktinai staiga kilo idėja tapti pilotu, pradėjau domėtis studijų programomis užsienyje, nes norėjau pabandyti išvykti pagyventi svetur. Pastebėjau, kad yra siūlomos jungtinės piloto bei aviacijos vadybos studijos. Daugiau pasvarstęs suabejojau ar piloto kėdė man patiks ilguoju laikotarpiu, kai praeis susižavėjimas gražiu vaizdu pro ofiso langą, todėl pasilikau tik prie Aviacijos vadybos studijų. Kelionė oro transportu man visada buvo labai žavi, tačiau anksčiau niekada nebuvo kilusi idėja, kad galėčiau čia dirbti. Išvykau studijuoti Aviacijos vadybos taip gerai ir nežinodamas ar man ta sritis tikrai patiks, tačiau norėjau pabandyti. Studijų metu supratau, kad ši sritis tikrai įdomi ir galėjau puikiai įsivaizduoti save joje dirbant, tačiau pradėjus dirbti aviacijoje, nuo pirmos dienos pajutau aistrą ir užsidegimą šiai industrijai, kuri nepraeina iki šiol. Turbūt ne veltui sakoma, kad kartą pradėjus dirbti aviacijoje kelio atgal nėra (šypsosi) “.

Aviacijos studijas pasirinkai Anglijoje, tačiau jų taip ir nebaigei. Kas nutiko, kad nusprendei grįžti į Lietuvą ir studijas tęsti KSU? 

„Labiausiai paskatino domėtis apie studijas Lietuvoje tai, kad Jungtinėje Karalystėje neradau galimybių dirbti aviacijos industrijoje dar besimokant. Tuo tarpu, iš draugų bei pažįstamų teko girdėti, kad Lietuvoje tokios galimybės tikrai yra. Taip pat išvykau į svetimą šalį, nes norėjau pasisemti kultūriškos patirties, tačiau vėliau pagalvojau, kad metai laiko bus pakankamas laiko tarpas tai patirčiai įsisavinti. O ir Anglija, pati kaip šalis, nelabai man patiko, todėl nusprendžiau pasidomėti apie studijas Lietuvoje, tačiau man buvo labai svarbu neprarasti tų metų, studijuotų Anglijoje. Nusprendžiau, kad neturiu ką prarasti ir kreipiausi į KSU domėdamasis savo galimybėmis. Galiu tik pasidžiaugti, kad sklandesnio proceso nė negalėjau tikėtis, visi lūkesčiai išsipildė su kaupu ir jau nuo kitų metų tapau KSU studentu“.

Esi jau III-iame KSU  Aviacijos vadybos studijų programos kurse. Kuo šios studijos skiriasi nuo tavo ankstesnių mokslų „Coventry” universitete? 

„Turinio prasme studijos gana panašios. KSU galbūt smulkiau išskaidyti mokomieji dalykai, nei „Coventry” universitete, t.y. KSU turi keletą dalykų, kuriuos dėsto būtent tos srities profesionalas. Tuo tarpu „Coventry” universitete, tie keli dalykai būtų apjungti į vieną didesnės apimties studijų dalyką. Taip pat KSU darbas vyksta gerokai mažesnėse grupelėse, todėl užsimezga didesnis ryšys su dėstytojais, gaunama daugiau individualaus dėmesio“.

Papasakok apie savo darbą „Baltic Ground Service”. Kokia veikla užsiimi? 

„Savo kelią „Baltic Ground Services“ pradėjau kaip keleivių aptarnavimo agentas, šiuo metu dirbu mokymų instruktoriumi ir kuruoju perono agentų, bagažo krovikų, perono vairuotojų, aviacinio kuro vairuotojų, kuro bazės operatorių, infrastruktūros bei įrangos priežiūros darbuotojų mokymų procesą. Darbas labai dinamiškas bei reikalauja daug įvairių kompetencijų. Viena iš mano atsakomybių, kad visi dirbantys darbuotojai turėtų privalomus mokymų sertifikatus, būtų tinkamai apmokyti bei tai būtų tinkamai dokumentuota laikantis visų vietos bei tarptautinių reikalavimų. Papildomai bendradarbiaujant su departamentų vadovais diskutuojame apie įvairius papildomus mokymus darbuotojams, skirtus kompetencijai tobulinti. Nuolatinis darbuotojų apmokymo procesas įmonėje užima svarbią vietą, nes kaip ir kiekvienos aviacinės įmonės sėkmė daug priklauso nuo darbuotojų kvalifikacijos – viena darbuotojo klaida gali kainuoti labai daug. Tenka įvairius mokymus organizuoti ir užsakyti iš išorės įmonių, dalį pravesti pačiam, taip pat nemažai laiko tenka skirti ir el. mokymų kūrimui, el. mokymų valdymo sistemos administravimui. Tam, kad galėčiau profesionaliai vesti įvairius mokymus tiek darbuotojams, tiek išorės klientams, tenka apsimokinti tam tikras jų funkcijas ir man pačiam bei nuolat palaikyti kvalifikaciją. Kaip minėjau, darbas labai dinamiškas – vieną dieną tenka skrupulingai sužiūrėti visus dokumentus, kitą – pasitikti orlaivį ant žemės ir jį sėkmingai išlydėti, dar kitą – montuoti įvairius mokomuosius filmukus, apdoroti ir pateikti įvairią mokymų medžiagą“.

Ar studijų metu įgytos žinios padeda darbo aplinkoje? 

„Jau nuo pirmos savo aviacijoje darbo dienos pajutau, kad žinios, įgytos studijų metu, man padeda darbo aplinkoje ir atvirkščiai – žinios ir patirtis įgyta darbo aplinkoje padeda studijose“.

Kokie Tavo ateities planai? 

„Ateityje noriu tapti antžeminio aptarnavimo srities profesionalu. Šioje srityje pradėjau savo karjerą ir ji iki šiol mane žavi, todėl joje ir nusprendžiau specializuotis. Net neabejoju, kad šios srities profesionalai yra labai laukiami tiek oro uostų, tiek aviakompanijų, antžeminio aptarnavimo įmonių, tarptautinių aviacijos organizacijų, todėl žinau, kad prieš akis laukia labai įdomus kelias“.

 

Dalinkis:

GRĮŽTI