fbpx

Ar išliks nuotolinių studijų patrauklumas pasibaigus pandemijai?


Nuotolinis mokslas Lietuvoje ir pasaulyje buvo plačiai taikomas dar iki pandemijos pradžios. Sparčiai augo nuotolinių mokymų, kursų pasirinkimas bei jų dalyvių skaičius. Atėjus pandemijai tokia mokymosi forma tapo ne tik patogi, bet ir būtina. Visos mokymo įstaigos paskaitas ir kitas veiklas perkėlė į nuotolinę erdvę, kurią reikėjo skubiai prisijaukinti. Kazimiero Simonavičiaus Universitetas su šia užduotimi susidorojo ne tik sklandžiai, bet ir greitai – praėjus vos parai po karantino paskelbimo Universiteto paskaitos ir veiklos pilnu pajėgumu startavo nuotolinėje erdvėje.

Apie Universiteto bendruomenės patirtis šiuo laikotarpiu ir ateities prognozes pakalbinome Kazimiero Simonavičiaus Universiteto Verslo mokyklos direktorę, lektorę Deimantę Žilinskienę.

Kaip nuotolinis mokymasis pasikeitė per šiuos pandemijos metus?

Per pandemijos metus, išaugus nuotolinio mokymo ir mokymosi mastams, tiek mūsų Universitete, tiek, manau, ir visame pasaulyje, nuotolinis mokymasis ženkliai patobulėjo – kadangi su šiais įrankiais dirbant kasdien norisi tobulinti esamus procesus, ieškoti inovatyvesnių, įdomesnių, labiau įtraukiančių metodų ir įrankių komunikavimui. Mums tai nebuvo sudėtinga, nes turėjome nuotolinio mokymo patirties  – Universiteto Verslo mokykloje nuo 2019 m. mes jau sėkmingai vykdėme Aviacijos vadybos studijų programą dalinai nuotoliniu būdu, o nuo 2020 m. ir Verslo vadybos studijų programą. Tad esame prisijaukinę nuotolinio mokymo ir mokymosi įrankius, platformas ir kitus išteklius.

Kokius didžiausius nuotolinio mokymosi sunkumus įvardintumėte šiuo metu?

Didžiausias nuotolinio mokymo ir mokymosi iššūkis – suprasti, kad studijuojant nuotoliniu būdu labai svarbu yra ne tik visų procesų ir turimų išteklių nuotoliniam mokymui ir mokymuisi užtikrinimas, bet ir bendruomeniškumo jausmo kūrimas ir palaikymas. Taip pat itin svarbu nesustoti vietoje ir nuolatos ieškoti naujų, kuo įdomesnių mokymo formų, metodų, funkcijų.

Kokios yra nuotolinio mokymosi Lietuvoje perspektyvos?

Neabejoju, jog tiek Lietuvoje, tiek ir visame pasaulyje nuotolinis mokymasis augs – aukštosiose mokyklose daugės studijų programų, vykdomų nuotoliniu būdu,  taip pat auga ir toliau sparčiai augs įvairios mokymosi platformos, specializuoti kursai su personalizuotu mokymosi turiniu, daugės virtualaus mobilumo, tobulės nuotolinio mokymo technologijos ir funkcionalumai, vis daugiau į nuotolinį mokymąsi bus integruojama priaugintos realybės galimybių.

Kaip išlaikyti studentų dėmesį vykdant mokymąsi nuotoliniu būdu?

Studijų organizavimas turi būti sklandus, sistemos ir ištekliai prieinami, patrauklūs ir patogūs naudoti. Itin svarbu nuotolinio mokymo nepaversti tik teoriniu mokymu (teorinėmis paskaitomis) ar tik individualiu mokymusi. Užsiėmimų metu svarbu skatinti studentų darbą grupėse, atlikti kūrybines, projektinio darbo užduotis, svarbu žinoti tendencijas ir taikyti naujausias mokymo ir mokymosi formas bei metodus, geriausiai tinkančius dėstomam studijų dalykui.

Studentų įsitraukimą lemia įdomus ir naudingas studijų turinys ir užduotys, geriausiai atspindinčios šiandieninio pasaulio tendencijas, kokybiška ir aktyvi komunikacija užsiėmimų metu tarp studentų, dėstytojų ir grupės draugų.

Kaip manote, ar stojančiųjų į aukštąsias mokyklas moksleivių skaičiui turės įtakos ankstesnių metų patirtys? Ar nebaisu, kad abiturientai nenorės stoti į aukštąsias mokyklas dėl jau susidarusios nuomonės apie mokymosi kokybę?

Dabartiniai abiturientai puikiai geba naudotis informacinėmis technologijomis ir didžioji dalis mūsų Universitete norinčių studijuoti asmenų yra itin motyvuoti siekti savo svajonių.

Jeigu studentas pasirenka savo laiką skirti Universitetui ir studijoms, vadinasi, mes pasirūpinsime, kad tai būtų kokybiškas, labai įdomus laikas ir studijos, pilnos įkvepiančių dėstytojų – tad net jeigu paskaitos ir toliau turėtų vykti nuotoliniu būdu, tikiu, kad studentai vis tiek pajustų kitokį, įdomesnį ir  įvairesnį mokymąsi.

Kaip manote, ar pasibaigus pandemijai išliks noras studijuoti nuotoliniu būdu?

Noras ir poreikis studijuoti nuotoliniu būdu niekur nedings, jis augs, nes nuotolinis mokymas tobulėja kiekvieną dieną, tampa vis patrauklesniu ir patogesniu vartotojui, pasiūloma vis daugiau įdomaus ir vertingo turinio.

Pirmakursiams yra labai svarbu integruotis į Universiteto bendruomenę, tad net ir studijuojant  nuotoliniu būdu yra galimybių pažinti Universiteto aplinką, bendrauti su grupės draugais, kurti ir palaikyti ryšius bei sėkmingai integruotis į akademinę bendruomenę, jaustis jos dalimi.

Pavyzdžiui, remiantis mūsų studentų apklausų, vykusių 2021 m. sausio – vasario mėn., rezultatų duomenimis, studentai, kurie yra pasirinkę studijuoti nuotoliniu būdu (programose Aviacijos vadyba (online), Verslo vadyba (online)), jaučiasi aktyviais Universiteto bendruomenės nariais, jaučiasi bendruomenės dalimi. Tad galiu teigti, kad buvimas tik Universiteto aplinkoje dar nėra viskas, yra ir kitų būdų sėkmingai studentus integruoti į Universiteto aplinką, užtikrinti jų pasitenkinimą studijomis.

Toks sėkmingas Kazimiero Simonavičiaus Universiteto bendruomenės prisitaikymas prie susidariusių aplinkybių ir pozityvus požiūris į šiandienos aktualijas leidžia spręsti, kad šis Universitetas sugeba bet kokius pokyčius pritaikyti studentų ir dėstytojų naudai.

Dalinkis:

GRĮŽTI