Lina – mados entuziastė, šiuo metu dirbanti tvarios mados įmonėje, lietuviškame vienaragyje „Vinted“. Nuo šio rudens Lina vėl taps studente – pradės Mados vadybos magistro studijas Kazimiero Simonavičiaus universitete (KSU). Lina baigė kalbų ir verslo vadybos studijas, profesinės patirties sėmėsi Prancūzijoje ir Belgijoje, o sukauptas žinias šiandien sėkmingai taiko darbe.
„Įgytos žinios ir kultūrinė patirtis man labai praverčia – mano darbas „Vinted“ apima naujų rinkų plėtrą, produkto augimą ir efektyvios naudotojų patirties kūrimą tarptautinėje komandoje“, – pasakoja Lina.
Laisvalaikį Lina skiria asmeniam augimui: klausosi saviugdos tinklalaidžių ir audioknygų, gilina profesinius įgūdžius, domisi koučingu, lyderyste ir komandos valdymo principais. Ji taip pat yra projektų valdymo mentorė programoje „Women Go Tech“.
„Niekada nemaniau, kad dalijimasis žiniomis gali suteikti tiek džiaugsmo“, – sako Lina.
Lina pasižymi ir išlavintu estetiniu pojūčiu – fotografuoja, lanko vizualiojo meno užsiėmimus, aktyviai įsitraukia į kūrybines iniciatyvas.
Kodėl pasirinko KSU?
Lina teigia jau kurį laiką ieškojusi studijų, kuriose susijungtų mada, strateginis mąstymas ir tarptautiškumas. Taip ji atrado mados vadybos magistrantūros programą KSU.
„Pasirinkau KSU norėdama pagilinti žinias ir geriau suprasti tarptautinį mados verslo kontekstą, jo iššūkius ir galimybes. Tai puiki proga sutikti bendraminčius, plėsti akiratį ir pasisemti naujų idėjų. Labai laukiu prasmingų paskaitų ir įkvepiančių diskusijų“, – sako Lina.
Kas paskatino sugrįžti į universitetą?
Mokymasis ir nuolatinis tobulėjimas – neatsiejama Linos gyvenimo dalis.
„Šiemet pajutau, kad atėjo laikas struktūruotai pažvelgti į mados industriją – ne tik per praktinę veiklą, bet ir per teorinę, strateginę prizmę. Atsirado žingeidumas suprasti, kokią įtaką mada daro žmogui ir visuomenei, kur link eina skirtingos mados kryptys. Mane taip pat labai domina psichologinis aprangos poveikis – kaip drabužiai susiję su savirealizacija, emocine būsena ir asmenybės išraiška“, – sako Lina.
Pasak jos, mada – tai nuolatinio atsinaujinimo, kūrybiškumo ir saviraiškos forma. Tačiau kartu ji pripažįsta, kad greitosios mados sukelta aplinkos žala kelia rimtų klausimų apie vartotojiškumo pasekmes.
„Suvokimas, kiek žalos aplinkai padarė greitoji mada, kelia vartotojiškumo kaltės jausmą. Mada kelia ir klausimą – ar tikrai mums reikia tokios didelės, dažnos mados kaitos ir kiekio?“ – retoriškai klausia Lina.
„Norėčiau tobulėti ir ieškoti atsakymų į šiuos sudėtingus klausimus, kurie aktualūs visų mūsų ateičiai“, – sako Lina.
Lina tiki strateginio mąstymo galia ir mados politika
„Kuo geriau suprantame globalią mados rinką, tuo tikslesnius ir efektyvesnius sprendimus galime priimti organizacijose bei užimti strategiškai svarbias pozicijas“, – įsitikinusi Lina.
Vienas iš jai aktualiausių klausimų – tvarumo standartų formavimas. Anot jos, vis dar trūksta aiškių, tarptautiniu mastu pripažintų kriterijų, pagal kuriuos būtų vertinami mados produktai.
Lina palaiko ir valstybės įsitraukimą į mados reguliavimą – pavyzdžiui, Prancūzijos sprendimą uždrausti „Temu“ ir „Shein“ reklamą socialiniuose tinkluose ji vertina kaip sektiną. Visgi ji pabrėžia, kad be sąmoningų vartotojų pokyčiai nebus įmanomi.
„Ne visi gali sau leisti brangesnius, tvaresnius gaminius. Todėl antrinė mada tampa ypač svarbi – ji padeda ne tik taupyti, bet ir ugdyti atsakingesnį vartojimą.“
Globaliame pasaulyje požiūris į madą ir tvarumą skiriasi priklausomai nuo regiono. Todėl Lina akcentuoja kontekstų supratimo ir kultūrinio jautrumo svarbą – tai padeda kurti verslą, kuris būtų ne tik pelningas, bet ir etiškas.
5 klausimai trumpai:
– Mėgstamiausia knyga?
– Vieną išskirti sunku, bet iki šiol prisimenu, koks įtraukiantis ir stiprias emocijas keliantis paauglystėje skaitytas John Irving romanas „Sidro namų taisyklės“.
– Su kuo norėtum pavakarieniauti?
– Su savimi, savo vyresne versija po 50 metų.
– Kas labiausiai džiugina?
– Pasinėrimas į srauto, čia ir dabar būseną per šokio judesį.
– Kur norėtum nukeliauti?
– Į Kubą. Įsivaizduoju, kad tai turėtų būti vizualinė, socialinė, istorinė ir emocinė kelionė į laiką. Į sustojusį laiką.
– Mėgstamiausias kvapas?
– Obuolių kvapas rudenį.
Dalinkis: