fbpx

Apdovanoti konkurso „Ateities lingvistas“ prizininkai


Kovo 23 dieną universitete įvyko neformalus susitikimas esė rašinių konkurso „Ateities lingvistas“ prizininkais bei įteikti apdovanojimai. Konkursą rengė Kazimiero Simonavičiaus universiteto (KSU) kartu su Valstybinės lietuvių kalbos komisija. Prizinių vietų laimėtojai kartu su pedagogėmis atvyko atsiimti diplomų bei išmaniųjų prizų, kuriuos įteikė KSU rektorius prof. dr. Arūnas Augustinaitis ir Valstybinės lietuvių kalbos komisijos pirmininko pavaduotoja Vilija Ragaišienė.

Pirmo laipsnio diplomas ir planšetinis kompiuteris įteiktas Molėtų gimnazijos III a klasės mokinei Auritai Petrulytei už esė „Ar reikia lietuvinti visus žodžius ir terminus iš interneto erdvės, kurie ateina su naujais reiškiniais, jei taip – kaip tą padaryti (su pavyzdžiais)“. Padėka skirta lietuvių kalbos mokytojai Lina Urbanavičienei.

Antro laipsnio diplomas ir mobilios garso kolonėles įteiktos Vilniaus šv. Kristoforo gimnazijos 3b klasės mokiniui Jonui Juozaponiui už esė „Kokias kalbai (mokymuisi, vertimui, informacijos paieškai, kalbos pristatymui užsieniečiams; susikalbėjimui su kitakalbiais draugais) skirtas mobiliąsias programėles reikėtų sukurti ateityje?“ Padėka skirta mokytojai Dainorai Eigminienei.

Taip pat antro laipsnio diplomas, mobilias garso kolonėlės ir Valstybinės Lietuvių kalbos komisijos specialusis prizas už sklandžiausią kalbą atiteko Lietuvos aklųjų ir silpnaregių ugdymo centro 11 klasės mokiniui Pauliui Lėveriui už esė „Lietuvių kalbos ateitis technologijų amžiuje“. Padėka skirta mokytojai Alfredai Jocienei.

Po apdovanojimų konkurso nugalėtojai ir svečiai buvo pakviesti diskusijai apie ateities lingvisto iššūkius su universiteto rektoriumi prof. Arūnu Augustinaičiu ir konkurso vertinimo komisijos narėmis – Valstybinės lietuvių kalbos komisijos Programų skyriaus vedėja dr. Vilija Ragaišiene ir Lietuvių kalbos instituto direktore prof. dr. Jolanta Zabarskaite. Vyresniųjų klasių moksleiviai dalinosi mintimis apie pakitusį kalbos vaidmenį visuomenėje, matomas šių dienų lingvistikos problemas ir būtinybę jas kelti bei spręsti, siūlė savo idėjas. Diskusijos dalyviai sutarė, kad šiandien labai praverstų susiburti mokiniams, mokytojams, dėstytojams ir kitiems visuomenės nariams, matantiems kalbos visuomenėje pokyčius, ir spręsti, kaip būtų galima dar mokykloje mokiniams atskleisti kalbos vertę naujųjų medijų ir socialinių tinklų aplinkoje, supažindinti su kalbos technologijomis ir skaitmeniniais ištekliais, stiprinti mokinių vertybinį identitetą ir kalbinį sąmoningumą, kūrybišką požiūrį, kuris vėliau leistų studijuoti ir dirbti kintančiame, moderniame kalbos technologijų ir komunikacijos pasaulyje.

Šiuo konkursu siekiama paskatinti moksleivių domėjimąsi šiuolaikinės lietuvių kalbos ateities perspektyvomis, pakitusiu jos vaidmeniu visuomenėje, kalbos reikšme ir verte naujųjų medijų ir socialinių tinklų aplinkoje, kalbos technologijomis ir skaitmeniniais ištekliais, ugdyti modernų ir laisvą požiūrį į kalbą, stiprinti vertybinį identitetą ir kalbinį sąmoningumą, lavinti kalbos, kaip kūrybiškumo šaltinio, suvokimą, plėtoti kritinį mąstymą ir kalbinės raiškos gebėjimus, kelti lietuvių ir kitų Lietuvos tautinių bendrijų kalbų prestižą. Taip pat sudominti Lingvistikos bakalauro studijoms Kazimiero Simonavičiaus universitete. Puikių vyresniųjų klasių moksleivių idėjų sulaukusį konkursą „Ateities lingvistas“ planuojama rengti ir ateityje.

Dalinkis:

GRĮŽTI