fbpx

Išsamiai apie Aviacijos vadybos studijas


Sakoma, jog aviacijos industrija – viena labiausiai įtraukiančių industrijų pasaulyje. Tai ne tik tarptautiškiausia, tačiau ir daugybę galimybių galinti pasiūlyti industrija. Į klausimus apie Kazimiero Simonavičiaus universiteto Aviacijos vadybos bakalauro studijų programą atsako programos vadovas, aviacijos ekspertas doc. dr. Konstantinos Kalligiannis ir KSU Verslo mokyklos direktorė Deimantė Žilinskienė.

Kuo ypatinga KSU Aviacijos vadybos programa? Kokios jos stiprybės?

Deimantė Žilinskienė

D. Žilinskienė: Pirmiausia norisi pastebėti, jog KSU Aviacijos vadybos bakalauro studijų programą renkasi nuostabūs studentai, labai gabūs ir norintys savo ateitį sieti su perspektyviąja aviacijos industrija.

Esame vienintelis universitetas Lietuvoje, siūlantis šią studijų programą, taip pat galime drąsiai teigti, jog Baltijos jūros regione esame taip pat stipriausi ir galintys pasiūlyti pačią aukščiausią studijų bei dėstymo kokybę. Esame kruopščiai atrinkę ir subūrę nepaprastą Aviacijos ekspertų-dėstytojų komandą iš viso pasaulio, tad studentai mokosi tarptautinėje aplinkoje, aviaciją suvokia ne tik teoriniame, bet ir praktiniame lygmenyje. Taip pat studijų programa vykdoma anglų kalba, o tai leidžia studentams tobulinti savo kalbos įgūdžius bei taip pat nuolat veikti tarptautinėje bei daugiakultūrėje tiek dėstytojų, tiek ir studentų aplinkoje. Kaip vienas mūsų studentas yra pasakęs: „Puiku, kad galiu likti mylimoje Lietuvoje, bet studijuodamas jaustis kaip užsienyje“.

Kaip papildomas programos stiprybes išskirčiau ir tai, jog programoje yra įdiegta studentų mentorystės sistema, papildomas užsienio kalbos mokymasis (pasirinktinai rusų arba ispanų) bei patirtiniai užsiėmimai bei išvykstamieji vizitai į avialinijas, aviakompanijas, oro uostus ir kt.

Papasakokite daugiau apie mentorystės programą, integruotą į Aviacijos vadybos studijų procesą.

Doc. dr. Konstantinos Kalligiannis

K. Kalligiannis: Į mūsų Aviacijos vadybos bakalauro programą integruota mentorystės programa yra labai inovatyvi koncepcija, kurią mes laikome unikaliu studijų programos pranašumu. Žodis „mentorius“ yra kilęs iš graikų mitologijos ir reiškia vaidmenį, kurį atliko Mentorius, kai Odisėjas, prieš išvykdamas į Trojos karą, pasirinko jį ir paskyrė savo sūnaus Telemacho globėju – tėvo figūra.

KSU Aviacijos vadybos mentorystės schema yra sukurta ir įgyvendinama tam, kad mūsų studentai galėtų tobulinti savo aviacijos industrijos žinias ir kompetencijas, taip pat tarpasmeninius įgūdžius, atsižvelgiant į atitinkamus jų karjeros siekius ir galimybes. Kitaip tariant, tai yra tęstinis procesas, kurio metu prižiūrimas studentas vis geriau supranta savo individualių tarpasmeninių ir vadybinių įgūdžių ugdymo pažangą, atsižvelgiant į konkrečius karjeros siekius. Mentoriaus vaidmuo yra motyvuoti ir teikti patarimus savo studentui, kad jis liktų orientuotas į sutartą „individualizuotą skrydžio į sėkmę kelią“.

Tam tikrais atvejais, kai studentas gali iš tikrųjų nesuprasti turimų prigimtinių gabumų, mentorius taip pat padeda jam pasirinkti vaidmenį ir karjeros kelią, kuris būtų tinkamesnis studento įgimtiems ir išvystytiems gabumams. Pavyzdžiui, praeityje turėjau studentą, kuris nors ir buvo išskirtinis studentas dėl savo akademinių pasiekimų, nelabai gerai vykdė savo profesinius įsipareigojimus oro uosto Terminalo operacijų skyriuje, nes pagal savo prigimtį jis nebuvo tiek į klientą orientuotas, kiek tikimasi šiuolaikinėje oro uosto aplinkoje.

Mes kartu aptarėme šį klausimą ir aš pateikiau savo pasiūlymą, kad jam reikėtų su Žmogiškųjų išteklių departamentu aptarti galimybę būti paskirtam į oro uosto operacijų skyrių, nes jis labai gerai suprato oro uosto operacijų lygį ir taip pat puikiai išmanė Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) teisinius reikalavimus. Personalo departamentui perkėlus jį į siūlomą naująjį skyrių, jis tapo vienu iš geriausiai dirbančių oro uosto darbuotojų ir turi labai sėkmingą ir įspūdingą karjerą aviacijoje.

Kokie dėstymo metodai taikomi Aviacijos vadybos studijų programoje?

K. Kalligiannis: Mūsų pagrindinė aviacijos vadybos programos filosofija yra taikyti inovatyvius mokymo metodus ir suteikti industrijoje taikomą akademinį išsilavinimą. Programa yra sukurta ir sudaryta taip, kad mūsų studentai turi įvairių mokymo metodų (taip pat ir skirtingų mūsų dėstytojų mokymo filosofijų), pasirinkimą. Šie novatoriški mokymo metodai, papildydami mūsų mentorystės schemą, apima ir konsultavimo projektus, atvejų analizes, akademinių darbus, vaizdo įrašus ir kt.

Pavyzdžiui, realūs konsultavimo projektai suteikia studentams galimybę pritaikyti praktikoje išmoktas aviacijos teorijas ir koncepcijas bei ugdo kritinį mąstymą apie galimus jų pasirinktų sprendimų rezultatus ir pasekmes reiklioje aviacijos aplinkoje. Aš visada supažindinu studentus su konsultavimo projektais, kuriuose esu dalyvavęs praeityje, ir pateikiu jiems atitinkamas projekto instrukcijas, tarsi būčiau tikrasis klientas, o mano studentai –  tikrieji konsultantai. Tokiu būdu studentai išsiugdo labai reikšmingus įgūdžius (pvz., dirba labai efektyviai turėdami griežtus terminus ir ribotą informaciją) ir tampa daug geriau pasirengę reikalaujančiam ir iššūkių kupinam startiniam vaidmeniui savo aviacijos karjeroje.

Aviacijos vadybą galima studijuoti ir nuotoline forma. Kaip vyksta nuotolinės studijos? Kam tai patogu?

D. Žilinskienė: Ši studijų forma yra orientuota į asmenį, jau dirbantį aviacijos industrijoje, ir į asmenį, kuriam fiziškai atvykti į Universitetą kiekvieną dieną yra sudėtinga dėl darbinių ar šeiminių aplinkybių, gyvenimo ne Lietuvoje, kitų studijų ar pan. Pastebime, jog mūsų Aviacijos vadybos nuotolinės-nuolatinės formos studentai yra jau sėkmingai dirbantys aviacijos vadybos srityje, tačiau tik kartais grįžtantys į Lietuvą (pavyzdžiui, dirba Tailande, Dubajuje, Latvijoje ar kt.), taip pat yra dirbančių stiuardais bei stiuardesėmis.

Nuotolinės studijos vykdomos darbo dienomis, vakarais, taip atsižvelgiant į dirbančiųjų poreikius. Studentai nuotolinio mokymosi priemonėmis nurodytu metu prisijungia prie paskaitos, dalyvauja gyvose paskaitose, bendrauja su grupės draugais bei dėstytoju, atsiskaito užduotis. Visos paskaitos yra įrašinėjamos ir po susitikimų studentams įkeliamos papildomai peržiūrai, kaip ir visa mokomoji medžiaga.

Tačiau taip pat studentai kiekvieną semestrą turi dviejų savaičių trukmės paskaitų bei egzaminų sesiją Universitete, Vilniuje, kuomet gyvai susitinka su grupės draugais, dėstytojais. Tikslus laikas būna suderintas iš anksto, todėl studentams nekyla keblumų suderinti darbą ir kelių savaičių trukmės sesijas Universitete.

Papasakokite daugiau apie dėstytojų komandą. Kaip studentai vertina dėstytojus-praktikus?

D. Žilinskienė: Esame itin kruopščiai atrinkę Aviacijos vadybos studijų programos dėstytojų komandą, kurios 80 proc. sudaro dėstytojai-praktikai iš įvairių pasaulio šalių: Jungtinių Arabų Emyratų, Norvegijos, Graikijos, Portugalijos, Jungtinės Karalystės, Latvijos, Vokietijos ir kt. Mūsų dėstytojai turi ilgametę vadovaujamo darbo patirtį įvairiuose pasaulio oro uostuose, avialinijose, aviakompanijose, rengiant strategijas, planuojant ir valdant oro uostus, užtikrinant aviacijos saugumą ir pan. Tai tikrai gerai žinomi vardai aviacijos pasaulyje.

Taip pat mums labai svarbu, kad dėstytojai turėtų ne tik praktinės patirties, bet būtų ir labai aukšto lygio dėstytojai, galintys užtikrinti aukštą dėstymo kokybę, įvairius mokymo bei mokymosi metodus, kad būtų šiltos ir draugiškos studentams asmenybės. Didžiuojamės, kad būtent tokią komandą ir pavyko suburti ir kiekvienais metais ją vis labiau plečiame ir auginame.

Kiekvieną semestrą vykdome mūsų studentų apklausas, kurių metų studentai teikia atsiliepimus apie studijų dalykus bei dėstytojus. Džiaugiamės, kad studentų atsiliepimai apie užsienio dėstytojus bei dėstytomo kokybę yra itin aukšti: 92 proc. studentų išreiškia pasitenkinimą užsienio dėstytojais bei studijų dalykais.

Kokias karjeros galimybes siūlo Aviacijos vadyba?

K. Kalligiannis: Kokias geresnes karjeros perspektyvas gali pasiūlyti akademinė programa, nei faktiškai paruošti studentus realiems industrijos poreikiams tiek reikalingų žinių, tiek vertingų tarpasmeninių įgūdžių prasme?

Programa sukurta siekiant suteikti studentams puikų visų svarbiausių aviacijos industrijos subjektų (pvz., Oro linijų, oro uostų, antžeminių paslaugų teikėjų ir kt.) supratimą, taip pat įvairias pagrindines funkcijas (vadyba, rinkodara, operacijos, pajamų valdymas ir kt.) .), esančias aviacijos organizacijose, kad studentai įgytų visuminį ir nuodugnų visų jų reikalavimų supratimą bei nuo pat pradžių taptų konkurencingais kandidatais į darbą, o vėliau – vertinamais ir sėkmingais aviacijos profesionalais.

Kam rekomenduotumėte studijuoti aviacijos vadybą?

K. Kalligiannis: Aš stipriai rekomenduoju visiems potencialiems naujiems studentams sekti savo svajones ir pasirinkti studijuoti tokią programą, kuri jiems tikrai patiks ir kuri suteiktų jiems reikiamų žinių ir įgūdžių norint daryti karjerą, kuri juos padarys tikrai laimingus.

Aviacijos industrija daugeliu aspektų yra unikali industrija, kelianti stiprų ir malonų jaudulį, kurį ne taip lengva rasti kitose industrijose. Be to, tai yra tarptautiškiausia, sparčiausiai besivystanti ir daugiausia iššūkių kelianti industrija. Asmeniškai esu tikrai dėkingas aviacijos industrijai ir mėgaujuosi kiekviena savo profesinio gyvenimo diena. Žinau, kad būtų keista tai pripažinti, bet aš netgi mėgaujuosi didelėmis krizėmis, kurios paveikė mūsų industriją (pvz., Rugsėjo 11-oji., pasaulinės ekonominės krizės, SARS ir dabar COVID-19), nes aviacijos industrija, ji visada atsitiesia ir tampa stipresnė nei iki krizės. Visi mes, tarnaujantys šiai žavingai industrijai, esame priversti ieškoti naujų būdų, kaip iš naujo atrasti save ir po tokių krizių tapti efektyvesniais ir konkurencingesniais.

Kaip sekasi programos absolventams?

D. Žilinskienė: Kasmet vykdoma KSU Aviacijos vadybos absolventų apklausa atskleidė, kad visi 2020 m. laidos  absolventai dirba Aviacijos industrijoje. Dalis absolventų baigiamuosius darbus apsigynė jau dirbdami pagal specialybę, likusieji įsidarbino per 1 mėnesį po studijų baigimo. Aviacijos vadybos absolventai dirba tokiose įmonėse kaip GetJet Airlines, Wizz Air, Avia Solutions Group, Avion Express, BGS, ir kt. Šie įsidarbinimo rodikliai liudija, kad Aviacijos vadybos bakalauro studijų absolventai yra tinkamai pasiruošę darbui aviacijos industrijoje, reikalaujančioje specifinių žinių ir gebėjimų. Absolventai sėkmingai dirba skirtingose industrijos srityse: aviacijos saugumo, komunikacijos, pardavimų, žmogiškųjų išteklių departamentuose. Įmonių spektras platus: oro uostai, avialinijų bendrovės, orlaivių aptarnavimo centrai, tarptautinės aviakompanijos.

Skaitykite daugiau apie Aviacijos vadybos studijų programą: https://bit.ly/32jocFp

 

Dalinkis:

GRĮŽTI